قوانین رانندگی در صورت خرابی خودرو

۴ بازديد

قوانین رانندگی در صورت خرابی خودرو

قوانین رانندگی در صورت خرابی خودرو، مهم نیست یک راننده باشید یا نه. حتما تا به حال متوجه شده اید که ماشین ها از سمت راست حرکت می کنند. این یک قانون برای کلیه رانندگان است و تنها در مواردی می توانند رانندگان در سمت چپ رانندگی کنند. از جمله:

  1. وقتی قصد سبقت از ماشین پیش رو را دارند.
  2. وقتی مسیر سمت راست مشکل داشته و بسته شده باشد و امکان عبور از آن نباشد.
  3.  وقتی بخواهند دور بزنند یا گردش به چپ داشته باشند.

نکته: باید توجه کرد که کلیه رانندگان باید در بین خطوط خط کشی شده حرکت کنند و از آن ها خارج نشوند. حرکت روی خطوط و خروج از آن ها فقط زمانی می تواند اتفاق بیتفد که با احتیاط کامل باشد.

  • خطوط ممتد تقریبا به معنای عبور ممنوع هستند و رانندگان اجازه ندارند روی آن ها حرکت نمایند. خطوط بریده بریده به این معنی می باشند که می توان با رعایت احتیاط به آرامی روی آن ها حرکت کرد و به طور مثال گردش به چپ داشت یا سبقت گرفت.
  • در خیابان های دو طرفه یعنی وقتی که دو ماشین از روبروی هم حرکت می کنند راننده آن ها باید تا حد امکان در طرف سمت راست حرکت نمایند تا برخوردی با هم نداشته باشند. در خیابان های دو طرفه سرعت باید کم شود و در صورت نیاز توقف گردد. 

     

    قوانین رانندگی
    قوانین رانندگی در صورت خرابی خودرو

راهکار خرابی خودرو در جاده

خراب شدن ماشین در یک بزرگراه شلوغ یا بین شهری نه تنها شما را در معرض خطر قرار می دهد، بلکه باغث خطر برای سایر رانندگان نیز می شود. می توانید با در نظر گرفتن دستورالعمل های زیر و آمادگی قبل از وقوع برای خرابی خودرو در جاده، آماده شوید، استرس را به حداقل برسانید و آرامش خود را حفظ کنید.

گرچه نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه قبل از اقدام به رانندگی همیشه بهترین راه برای جلوگیری از خرابی خودرو در جاده می باشد و چک کردن خودرو توسط متخصص قبل از سفر، موجب اطمینان از سالم بودن ماشین می شود اما حتی با تعمیر و نگهداری خوب، باز هم نمی توان از اتفاقات غیر قابل پیش بینی جلوگیری کرد، پس اگر ماشین در جاده خراب شد چه باید کرد؟

نکات مهم در هنگام خرابی خودرو در جاده

مشکل خرابی و تعمیر ماشین در جاده می تواند فوق العاده خسته کننده باشد، اما اگر در جاده هستید نگران نباشید نکاتی وجود دارد که ممکن است در صورت خراب شدن خودرو یا پنچر شدن لاستیک به شما و مسافرانتان کمک کند.

1. چراغ های خطر/اضطرار خود را روشن کنید

به محض اینکه احساس کردید مشکلی وجود دارد، چراغ های خطر خود را روشن کنید تا به سایر رانندگان هشدار دهید. توصیه می شود که چراغها را تا رسیدن کمک روشن نگه دارید.

امداد خودرو تبریز

2. سرعت خود را کم کنید و از جاده خارج شوید

شانه راست جاده را نشانه بگیرید و به مکانی امن و مسطح بروید که تا حد امکان از ترافیک در حال حرکت دور باشد.

3. چرخ های خود را از جاده دور کرده و ترمز دستی را بکشید

توصیه می شود که ترمز دستی خود را بکشید. اگر مجبور به پارک کردن در یک تپه یا سراشیبی هستید، چرخ‌های ماشین را از جاده دور کنید (به سمت راست بچرخانید) تا از چرخش خودرو به ترافیک جلوگیری کنید.

4. در وسیله نقلیه خود بمانید

برای بررسی آسیب یا رفع مشکل مکانیکی از وسیله نقلیه خود خارج نشوید. اگر در بزرگراه یا جاده شلوغ هستید و نیاز به پیاده شدن از ماشین دارید، وسیله نقلیه خود را به مکانی امن ببرید و مطمئن شوید که جاده اطرافتان کاملاً صاف است. اگر در سمت راست جاده متوقف شدید، از درب سمت سرنشین (سمت راست) خارج شوید.

5. قابل مشاهده باشید

هنگامی که با خیال راحت از خودرو خارج شدید، کاپوت خود را بالا نگه دارید تا به سایر رانندگان اطلاع دهید که باید با احتیاط حرکت کنند.

اگر دید ضعیف است یا در شب منتظر کمک ایستاده‌اید، چراغ‌ راهنمای خودرو را روشن کرده و مطمئن شوید که سایر رانندگان دید کافی نسبت به شما دارند.

7. برای کمک تماس بگیرید

برای مطالعه مطالب بیشتر در مورد قوانین رانندگی در صورت خرابی خودرو  کلیک نمایید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.